„A  LeFaGySz os nem nyávog!” Mikor lábán vastagon a vályog...

Mecsek LeFaGySz túrák 2019.02.23.

P O Z O R     Y E T I !

LeFaGySz 2019 MaCsEk Résztvevőinek nagy köszönet, hogy az erdőt tisztán hagytátok, mindössze 5 db papírzsebkendő hullott el!

Teljesítők listája

Sziló fotói

A teljesítés azt jelenti, hogy minden pontot érintesz igazoltan és zárásig beérsz a célba...

Mecsek LeFaGySZ 2019

Időpontja: 2019.02.23.

Rajt/cél: Óbánya Zölderdő Panzió /Óbánya Fő u. 2/a

Indítás:7órától- 8 óráig Indulás sajátidő terhére 9 óráig.

Nevezési díj 1500 Ft előnevezéssel és 2500 Ft a helyszínen.

Célzárás:58,9 km-es távon 22 óráig, 48,6 km-es távon 19.30 óráig kell beérni

All in pólóóóóó !!!!

AllIn

LeFaGySz 59   táv: 58,9 km szint: 2841m

Útvonal: Óbánya-Farkas árok-Dóra irtás-Dobogó-Akai tető észak-Máré vár- Csurgó forrás-Iharos kút-Cigány hegy-Püspökszentlászló kh.-Pusztabánya-Hármashegy-Zengő- Pécsvárad-Réka kh-Óbánya

LeFaGySz 48   táv: 48,6  km szint: 2378m

Útvonal: Óbánya-Farkas árok-Dóra irtás-Dobogó-Akai tető észak-Máré vár- Csurgó forrás-Iharos kút-Cigány hegy-Püspökszentlászló kh.-Zengő- Pécsvárad-Réka kh-Óbánya

Rendezői információk: Honlap: www.maku.hu, Email: lefagysz kukac gmail pont com

TEL: Jandó Attila 30-487-20-03

Ajánlott turistatérkép: Mecsek turistatérkép

Igen veszélyes (yeti hörgés és hideg) és nehéz túra, amelyet csak a szellemileg és fizikailag egyaránt jól felkészült, nagy tereprutinnal rendelkező, térképkezelésben és tájékozódásban magas fokon jártas túrázó tud teljesíteni. A túrán mindenki saját felelősségére, és veszélyére indul, a rendező kártérítést vagy egyéb jogorvoslati igényt semmiféle címen nem fogad el!

Ep: A pontokon, szúróbélyegzők találhatóak, az útvonalon bármelyik megadott ellenőrzőponton pontőr(ök) előfordulhat,és az útvonalon mozgó ellenőrzőpont(ok) bárhol lehetséges.A túrán seprű nem indul, csak pályabontó, aki pont a cél zárására ér be és ennek megfelelő egyenletes tempóban bontja a pályát, ezért a rendezőség javasolja a csoportos teljesítést. Ha a pályabontó megelőzött, legyen kinek a vállán sírni...

Kötelező felszerelés: Térkép, tájoló vagy iránytű, elemlámpa pótelemekkel, fényvisszaverő a hátizsákon (Erdészet kérése!), üzembiztos mobiltelefon
                                       (svájci bicska, jelzőpisztoly, hólapát :) )

Táv módosítás: A rendezőség engedélyezi a túraközbeni távmódosítást, ilyenkor  a választott táv útvonala, illetve célzárása lesz mérvadó a teljesítés elfogadásához, de csak ha az                            általunk megadott távok között választottál...

Cél nyitvatartási idejét a rendezőség, kedvezőtlen időjárási körülmények esetén meghosszabbíthatja.

Minden reklamálóból nemtől/kortól/októl függetlenül Yetieledel lesz!!!

Szolgáltatás: A túra útvonalán szolgáltatás NINCS!! A célban fogyaszható meleg étel, a rajtban rendelhető meg. A meleg- étel ára NINCS benne a nevezési díjban, a rajtban külön fizetendő, vagy a nevezési díjjal együtt utalható.

Babulyás        + 3 szelet kenyér 1000 Ft/adag
Zöldségleves + 3 szelet kenyér   700 Ft/adag

Szállás lehetőségek: szállásfoglalás egyénileg.

Díjazás: a fenti kép szerinti jelvény, emléklap. És minden elismerés részünkről!

Valamint Rita (aki már nincs közöttünk) És Attila jóvoltából (Én, Maku, elleneztem, mert ki az, aki egy szinehagyó XS-es lila pólót akar ezekkel a feliratokkal... :) bár már kezdek megrendülni, mert van Aki akarja!!! ) azok kapnak teljesen ajándékba egy All in pólót, akik mind a 7 általunk rendezett tájegységben sikeren teljesítették valamelyik LeFaGySz távot. Aki erre a sorsa jutna ezen a túrán, kérem szóljon, hogy elkezdhessük filccel befesteni és megírni a fehér pólót. Köszönet!

A túra útvonalán minden növény, állat és geológia képződmény

gyűjtése vagy károsítása T I L O S !

Útvonal

Z+ ,

K+,

S-/Z^

Panzióból kilépve JOBBRA a főutcán DKK.A becsatlakozó Z+-en tovább EGYENESEN, a falu szélén JOBBRA Z+ en átlibbensz a Váralja árokig. Az árokban K+ BALRA indulsz. Elhaladsz a Lendület forrás mellett, és felkapaszkodsz a S- Z^jelzésekig ahol JOBBRA fordulva, kb 150 m múlva eléred a S-, Z^,S+ találkozását.

5,0

SO,

Z^,

S+

JOBBRA a magányos S+-en lépdelve megkerülöd Szószék magaslatát, hosszú ereszkedés után érinted Büdös kutat. S+-hez jobbról csatlakozik Z+-t, kisvártatva a BALRA letérő a Z+-en folytatod az utad egészen a SO elágazásig. Itt BALRA SO-ön keresztezed Ördög nyereg patakot, majd kapaszkodsz a Z^ig. Megint BALRA a Z^-ön és hegyibe. A S+ jelzést elérve JOBBRA indulsz. /Somosi kútnál kis kitérővel PO vízvételi lehetőség./ A S+- en haladsz jóóó hosszan egészen a Hidasi völgyig. EP a Csurgó sziklánál-na itt nyomj 1 szelfil ha átjön az érzés.

16,5

P -

S -

Z^

S+ BALRA‑ a völgyben, ahol a S+ elköszön a DKK‑tól felnézve már látod is PO-t amin EGYENESEN indulsz pár lépés múlva, Hidas forrásnál vízvételi lehetőség. Hamarosan a PO BALRA kapaszkodsz ki a Hidasi völgyből. Elérve a Szederindás kutat vízvétel, PO Z+jelzéspáron indulsz, majd Z+JOBBRA fel. Z+ követed a műútig. P - JOBBRA műúton lefelé. Pásztor forrás vízvétel, a P - fel a gerincre, itt JOBBRA S -, majd Z^JOBBRA ‑ KILÁTÓHOZ BETÉRNI EP !!

7,3

28,8

360

1510

Cigány hegy- 48/58 táv elág

Z^,S -

Z^-ön vissza a S - hoz,JOBBRA tovább S - a Hárs tető után Diós kút vízvétel.15 óra után csak a 48-as táv mehet tovább

3,0

31,8

231

1741

CSAK 48as TÁV RÉSZÉRE 15 óra után már csak a 48-as távon mehetsz tovább

48/58 elág -Zengő

S -

S - BALRA Irány a Zengő ?

2,2

34,0

300

2041

CSAK 59 es TÁV RÉSZÉRE. 15 óra után már csak a 48-as távon mehetsz tovább

48/58 táv elág-Pusztabánya

K ¦,

K^

K ¦ JOBBRA‑ Elhaladsz a Hettyey forrás mellett vízvételi lehetőség. A faluszélén, a keresztnél JOBBRA K^-et követve át Pusztabányára.

3,2

35,0

1834

Pusztabánya-Hármas hegy

Z +,

S+

Pusztabányán Z+-en BALRA. Csengő hegy oldalában üldözöd,a Z+-et. Hármashegy alatti műúton felfelé BALRA kopott S+-en az EP ig.

4,1

39,1

280

2114

Hármas hegy- Zengő

SZALAG K^

Az EP elérve BAL RA a SZALAGOZÁSON a gerincen lefelé. A völgyben JOBBRA indulsz a K^-ön , amelyet követsz fel a Zengőre

5,2

S -,

P+,

P+

S – on indulsz Pécsvárad felé, a P+ megpillantva JOBBRA fordulsz és ereszkedsz Pécsváradig. S – elérve BALRA indulva visszamászol a P+ jelzésig, itt JOBBRA a P+-en, és kacskaringózol Réka Kh-ig. Vízvétel Etelka forrásból.

8,9

Óbánya Zölderdő panzió

K ¦, Z -,

Z +, DKK

K ¦ egyenesen tovább, Somos hegyet mellőzve találkozol a Z - al JOBBRA fordulsz, még pár kisebb emelkedő után megpillantod a Vadászlakot, na itt BALRA a Z+-en lefelé. Falu szélén frissítésnek VILLANYPÁSZTOR!! Óbányán JOBBRA a DKK, és már be is értél. GRATULÁLUNK !

5,65

48,55

58,9

173

2464

2927

És a zöldhatóság már megadta a "zöldutat"!!!

A LeFaGySz (LegFaszább Gyerekek Szivatása) Mecsek 2019 hivatalos honlapja.